Viete, že prespíme až tretinu života? Nie je to premárnený čas. Kvalitný spánok potrebujeme, aby sme mohli fungovať.

Údaje o našom spánku nie sú príliš radostné. Až tretina ľudí má rôzne poruchy spánku a podľa európskych prieskumov až dve tretiny ľudí, ktorí v súčasnosti trpia rôznymi poruchami spánku, tento problém nijako neriešia.Odhaduje sa, že 30% populácie spí menej ako 6 hodín za noc, čo by však nemusel byť problém. Ak spíme 5 alebo menej hodín kvalitným spánkom a ráno ste dostatočne svieži, nepovažujeme to za poruchu spánku,“ vraví Polách. To isté platí, ak bez iných problémov spávate dlhšie, deväť či desať hodín.

Čo môže pomôcť pri zaspávaní?
  • počúvanie relaxačnej hudby
  • čítanie obľúbenej knihy
  • horúci kúpeľ
  • meditácia
  • hlboké dýchanie a vizualizácia harmonických a príjemných scenérií

Až 95 % populácie má počas svojho života skúsenosť s ťažkosťami pri zaspávaní. V priebehu roka postihne nespavosť asi 30 až 40% populácie. Stres, zhon, zvýšený tlak na pracovné výkony, ekonomické a najmä rôzne rodinné problémy – to všetko sú faktory, ktoré zapríčiňujú problémy so spánkom. V súčasnej dobe k príčinám pridáva aj prebiehajúca pandémia koronavírusu. Mnohí ľudia nevedia zaspať, iní sa prebúdzajú uprostred noci. Následkom je zhoršená nálada, bolesti hlavy a zníženie celkovej imunity.

Článok pokračuje na ďalšej strane.

Diskusia