Sedavý spôsob života zvyšuje riziko srdcových ochorení, diabetu aj rakoviny. Dokonca aj u ľudí, ktorí sedenie kombinujú s pohybom.

Dlhodobé sedenie je pre ľudský organizmus neprirodzené. Naši predkovia sa museli ustavične hýbať a fyzicky pracovať, aby prežili. Na dlhšie sedenie nemali čas, priestor a ani dôvod. Na sedavý spôsob života teda nie sme evolučne prispôsobení a nášmu telu spôsobuje veľké problémy. Dokonca aj vtedy, keď pravidelne vstávame zo stoličky a snažíme sa chodiť prechádzky, behať či cvičiť.

Vedecké štúdie, ktoré skúmali následky dlhodobého sedenia na ľudský organizmus, priniesli znepokojujúce výsledky. Zdá sa totiž, že dlhodobé vysedávanie môže mať oveľa horšie následky, než sa pôvodne myslelo. Každé dve hodiny sedenia navyše zvyšujú riziko niektorých druhov rakoviny až o 10 percent. Hovoria o tom nemeckí vedci z univerzity v Regensburgu, ktorí výsledky svojej štúdie zverejnili v magazíne Journal of National Cancer Institute. Podľa nich sa zvyšuje riziko rakoviny hrubého čreva, maternice i pľúc. Presne tieto druhy nádorov môže ovplyvniť aj to, ako často a ako dlho sedíme.

Článok pokračuje na ďalšej strane.

Diskusia