Či chceme, alebo nie, v týchto dňoch máme menej pohybu, ale zato viac času na varenie a ochutnávanie dobrôt. Ako z tejto nerovnice vyjsť a nepribrať?

Na jednej strane výdaj, na druhej príjem. V období karantény to však celkom nesedí. Je známe, že pôžitok z dobrého jedla zmierňuje úzkosť a jedlo zaháňa nudu, aj preto mnohí jedia viac a častejšie než inokedy. Nie každý má vlastnú záhradu či v pešom dosahu kus lesa alebo lúku, kde sa môže vybehať a vyskákať alebo aspoň prejsť. Naopak, mnohí ľudia trávia celé dni za počítačom, snažia sa pracovať a zároveň riešiť úlohy s deťmi. Na pohyb akoby nezostával čas. Ale mal by sa nájsť.

Odborníci na výživu nedávno zverejnili, že táto karanténa môže pre menej disciplinovaných z nás znamenať osem až desať kíl navyše. Ak už predtým ručička na váha neukazovala hviezdne číslo, ľahko sa môžeme prehupnúť za hranicu obezity či dokonca hmotnosti, ktorá ohrozuje život. Nehovoriac už o tom, ako ťažko sa budú ľahko nadobudnuté kilá zhadzovať. Pohyb navodzuje príjemný pocit a vznikajú pri ňom euforigény, takže vďaka pravidelnému pohybu si dokážeme udržať aj dobrú náladu alebo aspoň zdravú myseľ.

Ako sa rozumne stravovať?
  • Namiesto ovocných džúsov a sladených bublinkových nápojov pite čistú vodu. Neslaďte kávu.
  • Každý deň zjedzte aspoň tri porcie zeleniny. Vyberajte si zelenú listovú zeleninu, ako je zelený šalát, špenát či rukola.
  •  Denne si dajte aspoň tri kusy ovocia. Vyberajte si menej sladké druhy.
  • Ak máte chuť na maškrtu, dajte si kúsok ovocia alebo pár orieškov.
  • Zredukujte denný príjem alkoholu na minimum, prípadne alkohol úplne vynechajte. Obsahuje veľké množstvo cukru.
  • Jedzte chudé biele mäso, ryby a morské plody namiesto červeného mäsa, údenín a priemyselne spracovaných mäsových výrobkov – takmer všetky obsahujú pridaný cukor.
  • Namiesto čokoládovej nátierky či džemu na chlieb zvoľte radšej arašidové maslo. Toto jedlo aj deťom doprajte len výnimočne.
  • Celozrnný chlieb namiesto bieleho chleba, celozrnné cestoviny namiesto bielych a hnedá ryža namiesto bielej.
  • Voľte jedlá s nižším glykemickým indexom a nahraďte „rýchle“ cukry, ktoré už po krátkom čase opäť spôsobujú hlad.
  • Vyberajte si nenasýtené tuky (olivový, kukuričný či slnečnicový olej) namiesto nasýtených tukov (maslo, masť, kokosový, palmový olej).

Pokračovanie na ďalšej strane.

Najštýlovejšie policajné auto

Najštýlovejšie policajné auto či najzložitejšie puzzle na svete... To musíte vidieť!

Populárne články
Najštýlovejšie policajné auto

Najštýlovejšie policajné auto či najzložitejšie puzzle na svete... To musíte vidieť!

Markizáčka Danica Nejedlá s manželom Alexandrom.

Danica Nejedlá bude mať manžela opäť doma: Na lukratívnom mieste sa dlho neohrial

K2, druhá najvyššia hora sveta

Majestátna K2 je jedinou z osemtisícoviek, na ktorú nikto nikdy nevyliezol počas zimnej sezóny

Historická súprava začala tohtoročnú sezónu 8. mája

Chcel zachraňovať hrady, namiesto toho deťom zachránil historickú úzkokoľajku

Dominika Gottová

Dominika Gottová prezradila rodinné tajomstvo: Mama ju v detstve odložila na viac ako rok!

Aj peňaženka spôsobuje ischias. Je to pravda?

Aj peňaženka spôsobuje ischias. Je to pravda?

Zobraziť viac
Diskusia