Zdravie

Cítite sa vyčerpaní, hoci nemáte pocit zvýšenej záťaže v práci či doma? Trápi vás nepríjemný fenomén

4.10. 2019 9:00
Zdravie

Cítite sa vyčerpaní, hoci nemáte pocit zvýšenej záťaže v práci či doma? Trápi vás nepríjemný fenomén

4.10. 2019 9:00

Spite a otužujte sa

Okrem primeranej pohybovej aktivity pomôže aj dostatok spánku, pravidelný pobyt na čerstvom vzduchu bez ohľadu na počasie, prospešný je aj jesenný pobyt pri mori.

Zmeňte svoj návyk a začnite vstávať skôr, a to aj v prípade, že sa nikam neponáhľate a vonkoncom sa vám nechce. Tí, čo dlho ráno spia, spotrebujú totiž krátko pred vstávaním veľa sérotonínu. Naopak, tí, čo vstávajú skôr, sú psychicky stabilnejší.

Práve jeseň je vhodné obdobie na začiatok otužovania, ktoré tiež posilňuje imunitný systém i psychiku. Ak sa bojíte, že vás na jeseň opäť bude prenasledovať jedna viróza za druhou, mali by ste sa začať otužovať.

Pôsobenie studenej vody lepšie znášame v okamihu, keď sme zohriati. Preto sa pri otužovaní často odporúča sauna. Stačí však aj to, keď sa pod sprchou najskôr normálne umyjete v teplej vode alebo si pred vstupom do vody krátko zacvičíte. Začiatočníci by sa nemali hneď sprchovať studenou vodou. Najlepšie je začať vlažnou a postupne ju ochladzovať. Otužuje sa vždy celé telo s výnimkou hlavy.

Pri sprchovaní je dobré mierne sa pohybovať. Prvé priaznivé účinky otužovania na imunitu by sa pri každodennom sprchovaní studenou vodou mali prejaviť približne o dva až tri mesiace. Zároveň je vhodné začať sa aj o niečo menej obliekať a znížiť teplotu v miestnostiach, kde sa počas dňa pohybujete. V obývacej izbe či kancelárii stačí 20 °C, v spálni maximálne 17 °C.

Prichádza obdobie infekcií, pozor si treba dať aj na žalúdok.
Prichádza obdobie infekcií, pozor si treba dať aj na žalúdok.
Zdroj: Shutterstock

Pite dosť vody

Hoci na jeseň sa človeku nežiada piť toľko, čo v lete, ani v chladnejších dňoch by ste nemali zabúdať na správny pitný režim. Telo signalizuje nedostatok tekutín bolesťami hlavy, únavou i tráviacimi ťažkosťami. Pravidelný pitný režim pomáha metabolizmu, má priaznivý účinok na stav pokožky, činnosť mozgu a môže pomôcť aj pri častej únave.

Ak vás únava počas sychravých dní postihuje a iných členov vašej rodiny nie, dôvodom nie je vaša slabosť či lenivosť. Vaše telo sa totiž len pomalšie prispôsobuje zmenám počasia, sezónnym a iným zmenám a dlhšie mu trvá, kým si privykne na jesenné počasie či iné biologické rytmy.

Niektorý organizmus znáša tieto zmeny lepšie, iní sú na zmeny citlivejší. Ak patríte medzi nich, doprajte si počas jesene starostlivosť, ktorú potrebujete.

Poslať emailom
Život sa s ňou nemaznal, nakoniec sa však na ňu usmialo šťastie v podobe milujúcej majiteľky.

Zázraky sa dejú: Fenka s amputovaným ňufáčikom si prešla peklom, teraz našla láskyplný domov

Populárne články
Katherine Schwarzenegger

Schwarzeneggerova dcéra si vie vážiť skutočné hodnoty: Toto je jej najkrajší darček

Nakazeným je bývalý manžel VOJVODKYNE CAMILLY, 80-ročný Andrew Parker Bowles.

Ďalší výskyt koronavírusu v blízkosti kráľovskej rodiny: Jej členovia sú v ohrození

Ilustračná snímka

Čo všetko vyjadrila niekoľkými vetami... Múzy boli k Eve Krížikovej (†85) štedré od detstva

Záber, ktorý dojal fanúšikov.

Vyznanie IVANY GOTTOVEJ: Zverejnila dojemnú fotku, z jej posolstva sa tisnú slzy do očí

Námestie Giraltoviec je už niekoľko dní vyľudnené.

Nešťastná dohra lyžovačky a veľký paradox: Koronavírus zachránil Giraltovčanom futbal

Tekuté mydlo je hygienickejšie. Je to pravda?

Je tekuté mydlo hygienickejšie?

Zobraziť viac