Solárne panely sú údajne budúcnosťou v pohone a nádejou na odvrátenie klimatických zmien spôsobených skleníkovými plynmi.

Podľa nového výskumu z Nórska a Švajčiarska zverejneného v časopise National Academy of Sciences by mali byť solárne panely, umiestnené do formácií pripomínajúcich veľké ostrovy, budúcnosťou pri výrobe paliva a tiež pri redukcii emisií skleníkových plynov.

Tieto panely by mali premieňať oxid uhličitý z morskej vody na metanol, ktorým by sa následne dali poháňať lietadlá alebo nákladné autá. Metanol sa totiž vyznačuje nižšími emisiami všetkých škodlivín až o 90 % v porovnaní s naftou či benzínom. Plávajúce ostrovy by mohli rapídne znížiť emisie skleníkových plynov a závislosť od fosílnych palív.

Technológia na výstavbu plávajúcich solárnych panelov už existuje. Vo výskume sa tiež zamerali na oblasti oceánu, kde by mohli byť umiestnené. Treba totiž nájsť miesto bez častého výskytu veľkých vĺn či iného nepriaznivého počasia, ktoré by mohlo panely poškodiť.

Práve preto sa výskum zameral na oblasti oceánu pri pobrežiach Južnej Ameriky, severnej Austrálie, Arabského zálivu a juhovýchodnej Ázie, čo sú miesta, kde je výskyt týchto faktorov minimálny.

Plávajúce solárne panely by sa zhlukovali do ostrovov, ktoré by pozostávali približne zo 70 panelov a pokrývali by plochu takmer jedného štvorcového kilometra. Tieto ostrovy by následne produkovali elektrickú energiu, ktorá bude rozdeľovať molekuly vody a izolovať vodík. Ten by reagoval s oxidom uhličitým vytiahnutým z morskej vody, čím by sa vytváral metanol.

Technológia na výstavbu plávajúcich solárnych panelov už existuje, stačí ich len umiestniť.
Technológia na výstavbu plávajúcich solárnych panelov už existuje, stačí ich len umiestniť.
Zdroj: Lightsource BP

Palivo
pre lietadlá a lode

Autor výskumu Andreas Borgshulte uviedol, že nápad na plávajúce solárne ostrovy prišiel už dávno, keď nórska vláda požiadala o presun rybích fariem na otvorené more. Tie však potrebovali zásobovanie elektrickou energiou.

Podľa správy NBC News by mohol jeden solárny ostrov produkovať viac ako 15 000 ton metanolu ročne. Toto množstvo je dostatočné na to, aby poháňalo lietadlo Boeing 737 na viac ako 300 okružných letoch medzi mestami New York a Phoenix. Len pre informáciu, vzdušná vzdialenosť medzi týmito mestami je 3 443,5 kilometra, čo pri jednej okružnej jazde znamená takmer 7 000 kilometrov.

Palivo by sa tak malo používať prevažne v lietadlách, diaľkových nákladných automobiloch, lodiach a neelektrifikovaných vlakoch. Bruce Patterson, fyzik na univerzite v Zürichu a jeden zo spoluautorov štúdie, sa však vyjadril, že plávajúce solárne ostrovy neriešia všetko, a tak treba podstúpiť aj ďalšie kroky v boji proti klimatickým zmenám.

Život v autobuse.

Mladí manželia žijú v autobuse. Viete si predstaviť takéto bývanie?

Populárne články
Obrazy apokalypsy: V prešovskom paneláku to vyzerá ako po bombardovaní, byty sú zničené na nepoznanie, dom budú musieť zbúrať.

Podobnosť, z ktorej mrazí. Prešov zažil už druhý výbuch plynu s tragickými následkami

Táňa si zahrala jednu z hlavných postáv v romantickej vianočnej komédii Šťastný nový rok. Nakrúcanie pre ňu bolo rozprávkové najmä po vyčerpávajúcej práci na seriáli Bez vedomia z produkcie HBO.

Dojímavé vyznanie: Herečka Táňa Pauhofová o tom, čo miluje cez Vianoce

Martina sa odmietla zmieriť s tým, že na pracovnom trhu nie sú žiadaní skúsení ľudia.

Po štyridsiatke bez práce? Martina sa odmieta zmieriť s tým, že skúsení ľudia nie sú žiadaní

Phil Collins s bývalou manželkou Orianne.

Útrapy Phila Collinsa: Dlhý chorobopis a nadmerné pitie alkoholu

Ilustračné foto.Sponzorované

5 tipov ako sa vyhnúť predvianočnému stresu

Pepek námorník

Mal Pepek námorník veľké svaly vďaka špenátu?

Zobraziť viac
Diskusia