Roky sa mu darí úspešne triafať do vkusu neúprosného televízneho a teraz už aj internetového diváka. Daniel Dangl (45).
Známy televízny producent má na konte mnoho populárnych relácií ako Partička, Kredenc, Vo štvorici po Slovensku, 2 na 1, Boris & Brambor. Produkoval filmy Cuky Luky, dokument 38, chystá veľkú koprodukčnú snímku s Andym Krausom s názvom Šípkari či kinofilm Kavej, ktorý vzišiel zo známej internetovej platformy.
Už viac ako rok ste šéfproducentom hranej tvorby internetovej televízie Mall.tv. Po jej spustení ste tri mesiace fungovali v skúšobnom režime, aby ste zistili, či sa projekt ujme. Ako sa mu darí teraz?
Prvá rovina je číselná, kde sme mali stanovené pragmatické ciele, tie sa nám podarilo naplniť. Na druhej strane však musím priznať, že stále máme isté rezervy v obsahovom plnení. Dali sme si predsavzatia a tie sme z môjho pohľadu nesplnili na sto percent. Aspoň ja to tak vnútorne vnímam a mám pocit, že môžeme vytvoriť ešte väčšie množstvo zaujímavých vecí. Na to je, samozrejme, určený práve tento nový rok.
Ak hraný obsah nie je úplne podľa vašich predstáv, čo vám v internetovej televízii chýba?
Od úplného začiatku som mal predstavu, že v hranej tvorbe bude viac seriálov, a to je zároveň odpoveď na vašu otázku, čo mi v obsahu chýba. V princípe tam aktuálne máme postavené dva seriály. Jeden sa dočkal len šiestich častí, druhý, veľmi úspešný seriál Kavej, má 36 častí, čo je na slovenské pomery naozaj dosť. Toľkých častí sa nedočká hocijaký televízny seriál, napriek tomu by som rád vytvoril podobných fenoménov, ako je Kavej, viac.
FOTOGRAFIE OBĽÚBENÉHO DANA DANGLA NÁJDETE V GALÉRIISte etablovaný v televíznom prostredí. Prečo ste svoje pole pôsobnosti rozšírili aj o internet?
Podobnú myšlienku som mal v hlave už dlhší čas. V jednom momente sme sa s Mall.tv spojili a toto je výsledok. Mali sme jasnú predstavu o tom, čo a ako chceme na internete robiť, čo divákom ponúkať. Mali tam byť predovšetkým experimentálne projekty, ktoré by televízie nikdy neodvysielali, napríklad už len pre jazyk alebo provokatívnosť. Chceli sme ísť za hranu viac, než si televízie môžu dovoliť. Toto bola dohoda, ktorá stále platí, samozrejme, s tým, že internetová televízia musí produkovať čísla aj z menších projektov, ako sú napríklad videá o varení, líčení a podobne. Tieto veci však mňa nejako výrazne nezaujímajú, preto tento druh obsahu dorába česká strana a my robíme spomínané experimentálne projekty. Tie sú iné, než tu doteraz boli.
Priblížte nám experimentálne projekty. V čom sa práca na internetovom seriáli líši od práce na klasickom televíznom?
V úvodzovkách povedané, môžeme si dovoliť aj „fail“. To v preklade znamená, že ak niečo vytvoríme, nemusí nám to vyjsť hneď na prvý pokus. Máme tam priestor – ak náhodou jedna časť seriálu nezafunguje, opravíme „súčiastky“ a ďalšia už bude omnoho lepšia. To je v štandardnej televízii nemysliteľné. Tam sú všetky záležitosti dopredu nastavené.
Pokračovanie na ďalšej strane...