Martin Šalacha (34) otvorene hovorí o nedobrovoľnom odchode z divadla, nových príležitostiach, o hraní v kolieskových topánkach v úmornom teple, ako si vyberá televízne projekty a čo si myslí o legendách.

Približne pred rokom sa v živote mladého herca udiala veľká zmena. Nedobrovoľne odišiel z divadla, ktoré mal rád, plánoval v ňom hrať ešte dlhé roky. Po dlhšie trvajúcom období nezhôd s prevádzkovateľom divadelného bufetu a so strážnou službou prišlo po jednom predstavení k otvorenému konfliktu. Na hercov nakričali urážky, emócie zapracovali a mladí muži sa dostali do slovnej potýčky s riaditeľom divadla.

Za nevhodné výrazy sa ospravedlnili, ale i tak dostali s kolegom Romanom Poláčikom výpovede. Všeličo sa o tomto incidente popísalo, Martin Šalacha pred rokom vážil slová a vyjadroval sa iba zriedkavo.

Dnes už emócie, zdá sa, nie sú také horúce, a preto o tom dokázal hovoriť. Aj keď to, čo na začiatku vyzeralo ako negatívna skúsenosť, im obom paradoxne otvorilo ďalšie dvere a prinieslo nové príležitosti. Po šikovných mladých hercoch „chňaplo“ Slovenské národné divadlo.

Táto kauza spôsobila pomerne veľkú mediálnu búrku. Vy ste sa takmer nevyjadrovali, čo bolo zrejme správne. Dnes už dokážete hovoriť o udalostiach aj o krivde, ktorú cítite?

Samozrejme, že ju stále cítim. Keď proti vám použijú právne kroky, ktoré sú neopodstatnené a sú cez čiaru, tak to nepovažujete iba za krivdu, ale za nespravodlivosť.

Ako sa dnes pozeráte na udalosti spred roka?

Pre mňa to nie je pozitívna skúsenosť. Odohral som sedem rokov v nitrianskom Divadle Andreja Bagara. Bolo mi tam dobre s kolegami hercami aj s ostatnými pracovníkmi divadla, ktorých na javisku nevidno. DAB malo vždy punc familiárnosti, rodinnej atmosféry. Všetci, ktorí tam prišli pracovať, boli radi, pretože fungovalo na rodinnej báze. Všetko sa vždy dalo vyriešiť normálne, ľudsky.

Ten odchod nemôžem vnímať pozitívne, pretože som neodišiel dobrovoľne. Neodišiel som preto, že by som dostal lepšiu ponuku alebo niečo podobné. Mňa vyslovene vyhodili za veľmi zlých okolností, z pozície moci, ega a nadradenosti. Bez toho, aby v ľuďoch, ktorí ma vyhadzovali, bol čo i len kúsok sebareflexie.

Absentoval pri tom cit pre umenie a pre ľudí, čo to umenie vytvárajú. Ak sa v divadle začnú veci riešiť hierarchicky, kto je dôležitejší a kto menej, tak sa to rozpadne.

S takýmto pocitom ste chodili ešte dohrávať predstavenia?

Ešte stále dohrávam. Ale divák ani kolegovia si nezaslúžia, aby pocítili, že sa cítim ukrivdene. Kvôli nim tam chodím, nie pre zárobok.

Z divadelného predstavenia Skrotenie zlej ženy.
Z divadelného predstavenia Skrotenie zlej ženy.
Zdroj: Archív SND
Poslať emailom
Turecký lietajúci automobil Cezeri.

Turecko šokovalo na technologickom festivale: Predstavujeme vám náš lietajúci automobil!

Populárne články
Herečka Sarah Hyland

Vo filme romantika, v realite dráma. Herečka Sarah Hyland už prekonala 16 operácií!

Turecký lietajúci automobil Cezeri.

Turecko šokovalo na technologickom festivale: Predstavujeme vám náš lietajúci automobil!

Založila konferenciu SUPERfeel, ktorá prináša ženám priestor na vzdelávanie a ďalšiu motiváciu.

Ivana Kičikoleva našla počas liečby vážnej choroby zmysel života: Som rada, že sa mi to stalo

Farmár z okresu Krupina nám ukazuje, ako mu diviaky zničili úrodu. Ak štát nezačne konať, úplne skončí s pestovaním poľnohospodárskych plodín.

Desať ton zdravých zemiakov musel vyviezť na hnojisko. Farmár čakal pomoc od štátu, tá neprišla

Ilustračné foto.Sponzorované

Pomôžme stovke bojovníkov postaviť sa osudu

Vedeli ste

Vo vode sa scvrkáva koža.

Zobraziť viac