Jablonica je z pohľadu vodiča dlhá dedina s úžinou na moste cez rieku Myjavu. V minulosti to bývala stredisková obec na križovatke hradských.

Protesty, blokády, ponosy. Zatiaľ nič nepomohlo, aby kompetentní našli pevný bod a pohli zemeguľou. Sľubov však už bolo ako zrniek maku vo veľkom mechu. „Jablonica čaká tridsať rokov na obchvat. Dokedy ešte?! Milá vláda, nechajte si vy okolo domu jazdiť viac ako dvetisíc nákladných áut dennodenne od piatej rána až do noci,“ hlása transparent od naozaj unikátnej úžiny na frekventovanej medzinárodnej ceste európskeho významu v Jablonici.

Cesta I/51 Senica – Jablonica – Trstín je kuriózna vďaka úzkemu mostu. Na most sa zmestí na šírku jedno auto. Z jednej strany zákruta, z druhej strany zákruta. Situácia je tu zhruba rovnako príšerná ako v Svrčinovci pri Čadci. Počas špičky je v obci premávka spomalená a pri moste sa vytvárajú zápchy. A to nie je všetko. V Jablonici na tej istej ceste prvej triedy majú aj hrkotavé železničné priecestie na trati z Jablonice do Brezovej pod Bradlom. Osobná doprava je na nej už dávno zastavená a nákladné vlaky, ktoré tadiaľto prejdú za rok, sa dajú zrátať na prstoch jednej ruky. Možno dvoch…

GALÉRIA: JABLONIČANOM KAMIÓNY PREMÁVAJÚ POD OKNAMI OD RÁNA DO NOCI

Zúfalú situáciu by vyriešil obchvat obce. Ten však „nenakopli“ ani petície a ponosy občanov. Obchvat Jablonice medzi prioritami Slovenskej správy ciest stále nie je. Čo tam po zdravom rozume. Je to na zbláznenie. Jabloničania, užívajte si. Pri nešťastnej ceste a v priľahlých uličkách žijú ľudia. Ministerskí úradníci to však vidia inak. Aj keď to tak na pohľad nevyzerá, je to v poriadku. Intenzita dopravy v Jablonici v okrese Senica dosahuje 6 280 – 7 470 vozidiel za 24 hodín. Vozidiel nad 3,5 tony je z toho menej ako 1 700, čo podľa znalcov od stola v súčasnosti predstavuje vyhovujúcu funkčnú úroveň.

Pokračovanie na ďalšej strane...

Diskusia