Zdravie

Nech stres neovládne náš život

PR článok
PR článok
21.10. 2020 0:00
Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BOIRON
Zdravie

Nech stres neovládne náš život

PR článok
PR článok
21.10. 2020 0:00
Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BOIRON

Dostaňte negatívne emócie pod kontrolu!

Ste stále v zhone, máte pocit, že nič nestíhate, ste frustrovaní, cítite sa unavení a vyčerpaní, ste s nervami v koncoch a aj keď prežívate príjemné chvíle a v zásade sa nič nedeje, myslíte vždy na to najhoršie?

„Som v strese“ odpovedáme automaticky bez toho, aby sme sa zamysleli nad dôsledkami takéhoto prežívania na kvalitu vášho zdravia a života.

Stres však nemusí byť naším každodenným spoločníkom!

  • Podľa prieskumov podlieha stresu až sedem z desiatich Slovákov.
  • Stresu sa asi nikdy úplne nezbavíme, dôležité je však vedieť s ním dobre narábať.
Ilustračné foto.
Zdroj: BOIRON

Stres náš každodenný...

  • Výraz stres označuje emocionálny stav, citové vypätie, ktoré je také silné, že obmedzuje našu schopnosť normálne fungovať.
  • Ak používame slovo stres v bežných životných situáciách, máme skôr na mysli negatívny aspekt, tzn. že stres je sila, ktorá spôsobuje telesné a psychické vyčerpanie a utrpenie.

Slovo stres sa stalo v modernej dobe bežnou súčasťou nášho slovníka. Prežívame ho každodenne – doma, v práci, v partnerských vzťahoch, pri výchove detí, pri vybavovaní každodenných povinností, dokonca aj vo voľnom čase, kedy by sme mali naplno „vypnúť“. A dnes sa v komplexe faktorov spôsobujúcich stres stala dominujúcou príčinou situácia navodená pandémiou koronavírusu.

  • V zahraničí je čoraz populárnejší výraz coronavirus anxiety, teda úzkosť z koronavírusu.
  • K dispozícii je dokonca už aj viacero príručiek, ktoré radia, ako tento typ stresu zmierniť.

Stres denne prežívame, ale málokedy o ňom vieme všetko, čo potrebujeme...

Čo je to stres?

Stres je fyziologická, psychická a fyzická reakcia organizmu na situáciu, ktorej sa musí prispôsobiť. Určitá dávka stresu je pre náš život potrebná, pretože nás poháňa k ďalším cieľom, ale chronický stres sa zákonite podpisuje na fyzickom a duševnom zdraví. Jedným z jeho najciteľnejších prejavov sú úzkostné stavy, precitlivenosť, nervozita a podráždenosť. Tie negatívne ovplyvňujú nielen náš výkon v práci, ale aj rodinný život, komunikáciu s druhými a vzťah k sebe samému. Nahromadený, neriešený, akútny alebo permanentne prítomný stres, nespôsobuje teda len psychickú nepohodu, ale významne vplýva na samotné zdravie človeka.

Ilustračné foto.
Zdroj: BOIRON

Ak chceme zvládať stres, musíme mu porozumieť...

Je dôležité ako dobre sa človek pozná a ako sám sebe rozumie. Ľudia, ktorí sú sami so sebou v dobrom kontakte, dokážu svojim pocitom a prežívaniam lepšie porozumieť a dokážu odhadnúť, čo je v ich organizme nad mieru. Výpovedné sú však signály okolia, upozornenia blízkych, že niečo sa s nami deje. Ak ich pozorne počúvame, pomáhajú nám lepšie sa zorientovať v sebe samých. Existujú signály, ktoré nám vedia napovedať, že hladina nášho stresu je momentálne nebezpečná a ktoré nám hovoria ako významne momentálne zasahuje stres do nášho života.

Ako zistíte, že ste v strese?

  • Fyzické symptómy – únava, potenie, zovreté hrdlo, stiahnutý žalúdok, svalové kŕče, búšenie srdca, ľahké poruchy spánku.
  • Emočné symptómy – precitlivenosť, plač, podráždenosť, rozrušenie, úzkosť, rozčúlenie.
  • Intelektuálne symptómy – nesústredenosť, chybovosť, časté zabúdanie, ťažkosti vyvinúť iniciatívu.
Ilustračné foto.
Zdroj: BOIRON

Homeopatický prístup k stresu...

Homeopatické lieky sú nenávykovým riešením zvládnutia nadmerného stresu a zmiernenia jeho príznakov. Komplexný liek zložený z viacerých homeopatických liekov – Sédatif PC obsahuje bylinné zložky ako sú nechtík lekársky, lastovičník väčší, ľuľkovec zlomocný, kalina obyčajná, prilbica tuhá a ružencovec obyčajný. Uvedená kombinácia zložiek v homeopatickom lieku pôsobí pri úzkostných stavoch, precitlivenosti a podráždenosti (zdroj: Materia Medica Homoepatica).

Prednosti Sédatif PC

  • nevyvoláva ospalosť
  • neovplyvňuje pozornosť
  • nie je návykový
  • môže sa užívať v kombinácii s inými liekmi

Sédatif PC je homeopatický liek, tradične používaný pri úzkostných stavoch, precitlivenosti a podráždenosti.
Pred užitím lieku si pozorne prečítajte písomnú informáciu pre používateľa, prípadne sa poraďte so svojím lekárom alebo lekárnikom.
Sédatif PC je dostupný v lekárni bez lekárskeho predpisu.

Viac informácií nájdete na www.sedatifpc.sk
Sédatif PC
Sédatif PC
Zdroj: BOIRON

Užívanie Sédatif PC

Na zmiernenie stresu počas dňa je potrebné dodržiavať správne dávkovanie Sédatif PC. Odporúčané denné užívanie je trikrát denne 2 tablety: ráno, na obed a večer. Liečba nesmie presiahnuť 2 týždne. Ak po 7 dňoch symptómy pretrvávajú alebo sa zhoršujú, pacient by sa mal obrátiť na svojho lekára.

Vedeli ste, že?

  • Slovo stres pochádza z anglického slova stress a znamená tlak, záťaž, vypätie. Anglické slovo stress pochádza zasa zo starého francúzskeho výrazu "estrecier" (prinútiť, použiť násilie), ktoré je odvodené od latinského "strictus, stringere" (uťahovať, stláčať)?
  • Za otca moderného výskumu stresu je považovaný kanadský endokrinológ, chemik a univerzitný pedagóg Hans Hugo Bruno Selye?
  • Štatistiky o počte ľudí pod vplyvom stresu sa líšia, k dispozícii sú čísla od 33 % do 91%?
  • Mnohé štúdie potvrdili, že stres výrazne oslabuje náš imunitný systém?
  • Negatívny stres sa podieľa na rozvoji srdcovo-cievnych chorôb, ochorení tráviaceho systému a psychických ochorení?
  • Chronický stres môže viesť k depresii?

Ako sa zbaviť stresu?

Tak ako sme v živote každý iný, tak každému z nás pomáhajú iné prostriedky
na predchádzanie alebo už zmierňovanie stresových situácií v našich životoch.
Ide o to, aby sme si zmenou životného štýlu namixovali ten správny koktail psychohygienických opatrení.

Rozhodne však pomáhajú:

  • Plánovanie dňa a organizovanie aktivít
  • Striedanie duševnej práce s fyzickou námahou a naopak
  • Vyhýbanie sa stresovým situáciám a konfliktom
  • Dostatok pohybu, odpočinku a spánku
  • Zdravá a vyvážená strava
  • Pobyt v prírode
  • Dychové cvičenia, relaxácie, masáže, meditácie
  • Schopnosť dokázať počas dňa opustiť svet moderných technológií, telefónov a médií
  • Kvalitné medziľudské vzťahy
  • Vyhýbanie sa ľuďom prinášajúcim do života konflikty a stres
  • Neznepokojovanie sa vecami, ktoré nemôžme zmeniť
  • Stretnutia s priateľmi a ľuďmi, ktorých máme radi
  • Smiech
  • A môže sa zdať zvláštne, že k redukcii úrovne stresu a pocitov úzkosti môže pomôcť aj žuvanie žuvačky. Počas jej prežúvania sa totiž zvyšuje prietok krvi do mozgu, čo podľa mnohých odborníkov môže byť v stresových situáciách nápomocné.
Ilustračné foto.
Zdroj: BOIRON

 

Poslať emailom
Ilustračná snímka

PROMINENTI V RAJKE: Maďarská obec zlákala Žideka i Gregorovú

Populárne články
Kurátorka MARTINA ĎURICOVÁ a generálna riaditeľka Slovenského technického múzea ZUZANA ŠULLOVÁ.

V odore dentálnej chémie: Expozícia, pri ktorej starší spomínajú a mladším odľahne

Ilustračná snímka

Dvanásť horoskopov pre všetky znamenia. Čo vás čaká a neminie od 4. do 10. decembra?

Princezná Märtha Louise a Šaman Durek

Nórska princezná našla šťastie po boku šamana: Namiesto svadby tragédia!

Ilustračné foto.Sponzorované

Spôsobuje vám výber darčekov dilemu? Máme pre vás tipy pre celú rodinu

Spolu s Ivanom Krajíčkom patril k najúspešnejším televíznym zabávačom.

Oldo Hlaváček bol zabávač telom aj dušou: Čo skrýval pred Krajíčkom?

James Watt vynašiel parný stroj. Je to pravda?

James Watt vynašiel parný stroj. Je to pravda?

Zobraziť viac