1 / 14 Vo velíne Považia. Mladým sa na bagre nechce. ADAM ATLASZ je výnimka. Zaúča ho ostrieľaný JÁN VIDERMAN. Foto: Vladimír Kampf
2 / 14 Elevátor lyžicami vyprázdňuje „mepky“ a cez dlhý bežiaci pás presúva štrk na breh. Foto: Vladimír Kampf
3 / 14 Na budúci rok z brodu pod Bratislavou vyťažia až desiatky tisíc kubíkov štrku. Foto: Vladimír Kampf
4 / 14 Vodca plávajúceho stroja JÁN KOVÁČ a bývalý vedúci strediska bagrovania ŠTEFAN ŠAJBAN, ktorý už odovzdal remeslo mladším. Foto: Vladimír Kampf
5 / 14 Predpísaná posádka na „mepkách“ sú kapitán a lodník. Lodník sa stará aj o čistú palubu. Foto: Vladimír Kampf
6 / 14 Z trinástich „mepiek“ ich ešte slúži osem. Foto: Vladimír Kampf
7 / 14 Jazyk zo štrkovej ovsištskej pláže pod Prístavným mostom sa ťahá krížom cez Dunaj. Pri jeho odstraňovaní bagre ťažia kvalitný štrk. Foto: Vladimír Kampf
8 / 14 Strojovňa bagra je jeho srdcom. Bez funkčných motorov by nič nefungovalo. Foto: Vladimír Kampf
9 / 14 Kuchynka na bagri. Po fajronte zostáva na palube iba dvojčlenná služba. Ostatní odplávajú na breh. Foto: Vladimír Kampf
10 / 14 Vo velíne Považia. Mladým sa na bagre nechce. ADAM ATLASZ je výnimka. Zaúča ho ostrieľaný JÁN VIDERMAN. Foto: Vladimír Kampf
11 / 14 .... Foto: Vladimír Kampf
12 / 14 Korčekový bager Považie na dunajskom kilometri 1864 upravuje trvalý brod Vlčie Hrdlo. Ak sa nezmení vodný režim, je to tu práca naveky. Práve tu rieka ukladá štrk. Foto: Vladimír Kampf
13 / 14 Velín elevátora. Vyprázdnenie jednej „mepky“ trvá približne 20 minút. Foto: Vladimír Kampf
14 / 14 Dunajské bagre prispievajú k tomu, aby bola plavebná dráha v čo najlepšom stave, aby nemusela byť plavba zastavená, ale nanajvýš len obmedzená. Foto: Vladimír Kampf