Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šalacha o nedobrovoľnom odchode z divadla: Keď proti vám použijú právne kroky, ktoré sú cez čiaru, tak cítite krivdu

25.07.2019 (29/2019) Martin Šalacha (34) otvorene hovorí o nedobrovoľnom odchode z divadla, nových príležitostiach, o hraní v kolieskových topánkach v úmornom teple, ako si vyberá televízne projekty a čo si myslí o legendách.
Šalacha o nedobrovoľnom odchode z divadla: Keď proti vám použijú právne kroky, ktoré sú cez čiaru, tak cítite krivdu
9 fotografií v galérii
S Robom Rothom v Komédii omylov.
Autor fotografie: Archív LSS

Približne pred rokom sa v živote mladého herca udiala veľká zmena. Nedobrovoľne odišiel z divadla, ktoré mal rád, plánoval v ňom hrať ešte dlhé roky. Po dlhšie trvajúcom období nezhôd s prevádzkovateľom divadelného bufetu a so strážnou službou prišlo po jednom predstavení k otvorenému konfliktu. Na hercov nakričali urážky, emócie zapracovali a mladí muži sa dostali do slovnej potýčky s riaditeľom divadla.

Za nevhodné výrazy sa ospravedlnili, ale i tak dostali s kolegom Romanom Poláčikom výpovede. Všeličo sa o tomto incidente popísalo, Martin Šalacha pred rokom vážil slová a vyjadroval sa iba zriedkavo.

Dnes už emócie, zdá sa, nie sú také horúce, a preto o tom dokázal hovoriť. Aj keď to, čo na začiatku vyzeralo ako negatívna skúsenosť, im obom paradoxne otvorilo ďalšie dvere a prinieslo nové príležitosti. Po šikovných mladých hercoch „chňaplo“ Slovenské národné divadlo.

Táto kauza spôsobila pomerne veľkú mediálnu búrku. Vy ste sa takmer nevyjadrovali, čo bolo zrejme správne. Dnes už dokážete hovoriť o udalostiach aj o krivde, ktorú cítite?

Samozrejme, že ju stále cítim. Keď proti vám použijú právne kroky, ktoré sú neopodstatnené a sú cez čiaru, tak to nepovažujete iba za krivdu, ale za nespravodlivosť.

Ako sa dnes pozeráte na udalosti spred roka?

Pre mňa to nie je pozitívna skúsenosť. Odohral som sedem rokov v nitrianskom Divadle Andreja Bagara. Bolo mi tam dobre s kolegami hercami aj s ostatnými pracovníkmi divadla, ktorých na javisku nevidno. DAB malo vždy punc familiárnosti, rodinnej atmosféry. Všetci, ktorí tam prišli pracovať, boli radi, pretože fungovalo na rodinnej báze. Všetko sa vždy dalo vyriešiť normálne, ľudsky.

Ten odchod nemôžem vnímať pozitívne, pretože som neodišiel dobrovoľne. Neodišiel som preto, že by som dostal lepšiu ponuku alebo niečo podobné. Mňa vyslovene vyhodili za veľmi zlých okolností, z pozície moci, ega a nadradenosti. Bez toho, aby v ľuďoch, ktorí ma vyhadzovali, bol čo i len kúsok sebareflexie.

Absentoval pri tom cit pre umenie a pre ľudí, čo to umenie vytvárajú. Ak sa v divadle začnú veci riešiť hierarchicky, kto je dôležitejší a kto menej, tak sa to rozpadne.

S takýmto pocitom ste chodili ešte dohrávať predstavenia?

Ešte stále dohrávam. Ale divák ani kolegovia si nezaslúžia, aby pocítili, že sa cítim ukrivdene. Kvôli nim tam chodím, nie pre zárobok.

Z divadelného predstavenia Skrotenie zlej ženy. 9 fotografií v galérii Z divadelného predstavenia Skrotenie zlej ženy. Zdroj: Archív SND

Focus Media
VIDEO
© Život Publishing, a.s. Autorské práva
sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ portálu.
Spravodajská licencia vyhradená.

Zobrazenie: mobil | klasické

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×